Националната телефонна линия за деца на ДАЗД е услуга с висока социална значимост. Тя поставя на първо място зачитането на интересите на децата и осъществява правото им на консултиране, информиране и защита от всички форми на злоупотреба и насилие.
Основната цел и задача на консултантите на Линията е предоставянето на безопасно пространство за споделяне, намаляване силата на действие на преживяваните към момента нежелани мисли и емоции и оказване на психологическа подкрепа. Тази подкрепа има за цел да мобилизира всички сили за справяне и да насърчи търсенето на последваща професионална помощ, при необходимост.
Всеки, който се обади на 116 111, може да получи информация за съществуващите в страната услуги в подкрепа на децата и семействата, а при идентифициране на дете в риск, се оказва съдействие за предприемане на навременни мерки за закрила.
Услугата се предоставя при спазване следните принципи:
- Достъпност – услугата е денонощна, напълно безплатна и с покритие в цялата страна;
- Конфиденциалност – обаждащият се може да запази анонимност, като споделената от него информация остава поверителна;
- Толерантност – зачита се личността и достойнството на обаждащият се, както и неговото мнение, възгледи и убеждения;
- Доброволност – обаждащият се предоставя информация по свое желание и може да прекрати разговора по всяко време.